De afgelopen weken hebben we het schetsontwerp voor onze nieuwe accommodatie gepresenteerd. De inloopavond op 16 oktober werd door circa 40 mensen bezocht. Zij reageerden overwegend enthousiast op de plannen en velen gaven ons nuttige feedback, die we zeker mee nemen in het vervolgtraject. Ook tijdens de Algemene Ledenvergadering  van 30 oktober werd instemmend geknikt. ‘Het zou prachtig zijn als we dit voor elkaar krijgen!’

Op dit moment worden de plannen doorgerekend, waarbij we uiteraard hopen dat we binnen het oorspronkelijke budget kunnen blijven. Als dit het geval is, gaan we door naar een volgende fase. Hierin werken we aan een voorlopig ontwerp en zullen de eerste gesprekken worden opgestart met potentiële (onder)aannemers. Het streven was, is en blijft om zoveel mogelijk onderdelen van de bouw bij onze eigen sponsors onder te brengen. Kwaliteit en marktconformiteit vormen hierbij het uitgangspunt.

Ook de gemeente(raad) zal binnenkort worden bijgepraat en tot slot verwachten we nog dit jaar bij de welstandscommissie te zitten. Kortom; het begint nu echt serieus te worden. Als alles volgens plan verloopt, zullen we begin volgend jaar opnieuw een avond voor leden, vrijwilligers en supportersinplannen om de voortgang te bespreken. Dan zullen we waarschijnlijk ook instemming vragen van de leden voor het vervolgtraject. Bijvoorbeeld het vastleggen van de aannemer, het uitwerken van een definitief ontwerp en de wijze waarop we de plannen denken te betalen.

Het is de vraag of we de oorspronkelijke planning (start bouw zomer 2025) gaan halen. Er moet nog heel veel gebeuren en bovendien moeten we ook het formele vergunningstraject bij de gemeente doorlopen. Hoewel we echt heel graag tempo willen maken, willen we ook vooral geen overhaaste beslissingen nemen. ‘Goed bereid kost nu eenmaal tijd’. We houden jullie vanaf nu in iedere nieuwsbrief op de hoogte van de voortgang. Het spreekt voor zich dat wij het heel erg op prijs stellen als mensen meedenken en vragen stellen staat natuurlijk vrij.

Het bestuur